Genç Ressam Söyleşileri

Genç Ressam Söyleşileri’nde Haftanın Konuğu Nazlı Işık

IMG_20171120_215141_183

Genç Ressam Söyleşileri’nde Haftanın Konuğu Nazlı Işık

Doğru Parçalar Gözü Bütüne Götüren Pusuladır

Resimlerinizde vermek istediğiniz mesaj nedir?

Çalışmalarımda algı ve form ilişkisi üzerinde durmaktayım. Figüratif parçaları tasarlanmış düzgün ya da amorf parçalar şeklinde bölerek izleyicide bütünlük algısı oluşturmaktayım. Biçimden kurtulup yeni şekiller yaratarak biçimi yeniden oluşturmaktayım. Biçimler kimi zaman kıvrımlı ya da keskin köşeli, kimi zaman renk dokularının oluşturduğu geometrik yüzeylerle biçimi yaratmaktadır. Bunun temeli Gestalt kuramına ve kübizme dayanmaktadır. Gestalt kuramında yer alan tamamlama, algı ve düzen ilkesi figüratif soyutlamalarımda kendini göstererek izleyicinin algısıyla baş başa kalır. Birbirinden bağımsız parçalar gibi görünen soyutlanmış şekiller belli düzenlemelerle bütünde göstermek istediğim görüntünün izleyicinin algısıyla figürün portresi, eli, gövdesi gözün görme özelliğinde yer alan tamamlama yetisiyle bütünlenmektedir. Bazı çalışmalarımda figüratif parçalar belirgin olarak yer alsa da bunları kendi içinde düzenli geometrik parçalara bölerek bütünü renk dokularıyla tamamlamaktayım. Bazı çalışmalarımda ise fotoğraf üzerinde gerçekliğe şekillerle kısmi boya müdahaleleri yaparak bütün olanı parçalamaya çalışmaktayım. Sözün özüne gelirsek, doğru parçalar gözü bütüne götüren pusuladır.

Sanatla ilgili görüşlerinizi paylaşır mısınız?

Sanat, yelpazesi geniş bir terimdir. Sanat ile ilgili görüşlerimiz olarak düşünürsek, bunun için birçok sanat dalından bahsetmemiz gerekecektir. Bu nedenle genel olarak sanatı bütün değerlendirmekle başlayabilir devamında resim sanatına değinmemiz uygun olacaktır. Sanat, devinim içinde ilerleyen, farklı duraklara- sonu gelmeyecek duraklara- sahip günümüzde değişim ve dönüşüm hızını artıran bir yolcu trenidir. Bu tren sadece farklı duraklara uğrayarak değişim sürecine devam etmemekte, bu trene binen her bireyi de değiştirerek sonsuz yolculuğuna devam etmektedir. Sanat, geçmişten günümüze hatta başlangıçtan günümüze demek daha doğru olacaktır insanlık tarihi açısından içine aldığı tüm farklılıklarla yoluna girdiği her alanı etkilemektedir. Sanat dünyanın sinema, tiyatro, edebiyat, plastik sanatlar gibi dalları dünyanın aklımıza gelebilecek her alanın döngüsünü sağlayan bir araçtır. Modernden öncesine baktığımızda sanat dalları sanatseverin hoşuna giden özellikler barındırıp, isteğine bağlı şekillenirken; günümüz sanatı bunun tam tersi bir özellik taşımaktadır. Şöyle ki uluslararası platformlara bakıldığında durum artık sanatçı ev sahibi izleyici misafir konuma geçmiş, misafir umduğunu değil bulduğunu yer terimiyle yer değiştirmiştir. Sanatçı artık modernitenin çirkin taraflarını yani modern dünyanın gizlemeye çalıştığı tarafla ilgilenmekte izleyiciyi rahatsız etme tutumu içindedir. Bu gözlemimi destekleyen bir alıntı paylaşmak isterim. Maria Perniola Sanat ve Gölgesi kitabında bu durumu aşırı sanat olarak nitelendirmiş ve ’’ Sanat dinini takip eden saygılı mutlu azınlığın yerini, bir kâfirler kitlesi almıştır- çağdaş sanatın tahrikleri karşısında umursamazlık ya da çok daha sık olarak açık ret tutumu içinde olan bir kitledir bu. Çağdaş sanat ile toplumun çok büyük bir bölümü arasında, çarpıcı bir kültürel kopukluk oluşmuştur; bu kopukluk, ironiden, kamu parasının çarçur edildiği suçlamasına kadar uzanan bir dizi tepkiyle kendini göstermektedir. Bu nedenle çağdaş sanat ile seyirci topluluğu arasındaki ilişki artık takdir ve hayranlık isteği üzerine değil, tahrik ve skandal üzerine kuruludur. ‘’ şeklinde belirtmiştir. Resim sanatına bakılacak olursa bu gözlemlerin tamamı bu sanat dalı içinde geçerli olup ressamlarım bu nedenle bir konu ya da tarz üzerinde sürekliliğinin devam etmemesini sağlamaktadır. Sağlamaktadır diyorum çünkü bir ressamın sabit bir konu üzerinde gözle görülür bir değişim hızı içinde olan dünyada sabit kalmaya devam etmesi bir ressamın düşünce sistemine uygun değildir. Ressam/ sanatçı etrafında olayların gelişimini izleyen, farkındalığı toplum içinde en üst seviyede olan bireydir. Bu nedenle ürettiği eserlerin genel yapı ve kavram içinde bütünlüğü devam ederken tarzının hız içinde devinmesi gereklidir. Kısacası hangi sanat olursa olsun değişim sanatçıda devam etmelidir.

IMG_20171201_202804_653Nazlı Işık Kimdir?

1992 yılında Ankara’ da doğmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Öğretmenliği Ana Bilim Dalından 2014 yılında mezun olmuştur. İstanbul Arel Üniversitesi Grafik Tasarımı bölümünde yüksek lisans eğitimi devam etmektedir. Nevart Sanat ve Tasarım Akademisi’nde resim öğretmenliği yapmakta yaşamına ve sanat çalışmalarına Ankara’ da devam etmektedir. Çalışmaları karma sergilerde yer almıştır.

Çok Okunanlar

404 Not Found

Not Found

The requested URL /panelr00t/dosyalar/linkler/kultursanat.com.tr.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Türkiye'nin en zengin içerikli Kültür Sanat portalı.

Tüm haberlerimizi Cinemaximum Sinemalarında ücretsiz dağıtılan dergimiz ile de takip edebilirsiniz.

Copyright © 2016 Kültür Sanat. Türkiye'nin en eğlenceli Kültür Sanat dergisi.

YUKARI