RÖPORTAJ

Kültür Sanat Şubat Röportajları: Can Ulkay

Kültür Sanat Şubat Röportajları Can Ulkay

Türk subayı Süleyman Dilbirliği’nin gerçek öyküsünün anlatıldığı, izleyen herkesi derinden etkileyen Ayla filminin yönetmeni Can Ulkay ile konuştuk.

Ayla filminin yönetmenliğini yapmaya nasıl karar verdiniz?
2010 yılında çekilmiş bir belgesel var Ayla adlı. Bu filmi Koreliler çekmiş, hem Kore’de hem Türkiye’de hem de internette yayınlandı. Filmin yapımcısı Mustafa Uslu ile bu belgeseli 2015 yılında seyrettik ve bu hikâyeden bir film yapabilir miyiz diye düşündük. Filmin önce senaryosunun yazılması gerekiyordu. Belgeselden yola çıkarak ve filmin gerçek kahramanı astsubay Süleyman Dilbirliği ile konuşarak senaryoyu Yiğit Güralp yazdı. 2016 senesinin Ağustos ayında mekânları hazırladık. 2016 Kasım’dan Nisan’a kadar çekimlerimiz devam etti.

Kış şartlarında çekim süreci nasıl geçti?
Kış şartlarının zor olacağını biliyorduk. Geçtiğimiz kış da en soğuk geçen kışlardan biri oldu biliyorsunuz. Çekim süreci çok heyecanlı ve güzel geçti. Bir de çocuk oyuncumuz var biliyorsunuz Kim Seol, çocuk oyuncu ile çalışmanın zorlukları vardır ama biz bunu hemen hemen hiç yaşamadık. Diğer oyuncular ile çok iyi bir ekip oldular.

Kültür Sanat Şubat Röportajları Can Ulkay 1

‘’FİLMİN ZOR YANI ÇOK İYİ BİR ÖN ÇALIŞMA İSTEMESİYDİ’’

Filmin ön çalışma süreci nasıl geçti?
Türkiye’de yapılmamış büyük bir prodüksiyon gerçekleşti. Filmin zor yanı çok iyi bir ön çalışma istemesiydi. Böyle bir filmi iyi bir ön çalışma olmadan yapamazsınız. Çok profesyonel ekipler ile çalıştık, oyuncularımız hepsi çok başarılı isimler. Savaş sahneleri çekmek çok zordur biz bunun altından başarı ile kalktığımızı görünce çok keyif aldık. Türkiye’de prodüksiyon anlamında bir ilki gerçekleştirdik ve oyuncularımız bu sette olmaktan çok keyif aldılar.

‘’SAVAŞ BİZİM FİLMİMİZİN FONUNU OLUŞTURUYOR AMA HİKAYEMİZ SEVGİ VE VİCDAN ÜZERİNE’’

Filmin konusunu bir de sizden dinleyebilir miyiz?
1950 yılında Kore savaşına katılan Türk astsubay Süleyman Dilbirliği bir gün ormanda küçük bir kız çocuğu buluyor. Kızın ailesi çeteciler tarafından yok edildiği için ona bakıyor. Ülkesine dönüşünde Ayla’yı yanında götürmesine izin vermiyorlar. Savaş bizim filmimizin fonunu oluşturuyor ama hikâyemiz sevgi ve vicdan üzerine. Film benim için üç bölümden oluşuyor; sevgi, ayrılık ve umut. Bu üç tema filmimizin en zengin malzemesi. Filmimizi de bütün dünyaya böyle lanse ediyoruz.

Kültür Sanat Şubat Röportajları Can Ulkay 2

Oscar yolculuğunda Türkiye’nin adayı oldunuz. Neler söylemek istersiniz?
90. Oscar filmine Türkiye’nin çok değerli seçicileri tarafından aday gösterildik. Ağustos ayında duyuruldu. Bu bizi çok mutlu etti, çok değerli jüri üyelerine ayrı ayrı teşekkür ederiz. Biz bu film için çok çalıştık, Oscar çalışmalarımızı titizlikle yürüttük. Oscar’a aday olmak çok özel bir duygu. Hikâyemiz Oscar’a gidebilecek bir hikâyeydi. En iyisini yapmak zorunda olduğumuzu biliyorduk ve koşulları bir araya getirdik. Bizim için aday olmak sürpriz oldu diyemesem de çok büyük bir mutluluk oldu. Oscar yolculuğu çok önemli, özel ve ağır bir yolculuk. Önemli çalışmalar yapmak gerekiyor. Bu işin ilk ayağı Toronto Film Festivali’ydi orada iki özel gösterim gerçekleştirdik. Bu gösterimlerde film endüstrisindeki insanlardan pozitif yorumlar aldı, büyük ilgi gördü.

Hollywood Türk Filmleri Festivali’nin açılış filmi oldunuz. Festival nasıl geçti?

Türkiye’de aldığımız aynı güzel tepkiler ile orada da karşılaştık. Los Angeles’ta önemli çalışmalar yaptık. Özel gösterimlerimiz oldu. Golden Globe üyeleri, Akademi üyeleri filmimizi izlediler. Asya Film Festivali’nin de açılış filmi olduk. Oscar’ın son beş adayına kalamamış olsak da filmimiz çok büyük başarı elde etti.
Gerçek bir hikâye çekmenin zorlukları ve avantajları nelerdi?
Filmdeki iki ana karakter filmi çektiğimiz dönemde hayatta olduğu için onlardan her türlü belgeyi edinebildik. Anılarını dinledik bu bir avantajdı. Gerçek bir hikâye yapmak aynı gerçek duyguyu yeniden yaratabilmekten geçiyor. Nasıl bir kitabın gerçek hikâyesini yapmak zorsa daha önce belgesel olmuş bir hikâyeyi yeniden yapmak zor. Duyguları olabildiğince yalın ve gerçek yansıtmaya çalıştık. Hikâyenin gerçekliğinden kopmadan filmimizi çektik.

Kültür Sanat Şubat Röportajları Can Ulkay 3

Oyuncu kadrosunu oluştururken nelere dikkat edersiniz?
Bir film yaparken oyuncu seçiminiz son derece önemli. Seçtiğiniz oyuncuların hikâyeye düşen izdüşümleri önemlidir. Ben karakterleri okurken hayalime düşen oyuncuları not ederim. Ben şanslıyım ki filmde oynamasını istediğim oyuncuların yüzde 90’ı ile çalışma şansı buldum. Bu prodüksiyonun başarısıdır. Ben istediği oyuncularla çalışma şansına sahip şanslı bir yönetmenim. Bütün oyuncular büyük bir özveri ile çalıştılar hepsine çok teşekkür ediyorum.

Astsubay Süleyman rolünü nasıl seçtiniz?
Süleyman Dilbirliği ile konuştuktan sonra onu en iyi canlandırabilecek oyuncunun İsmail Hacıoğlu olduğunu düşündük. İsmail Hacıoğlu çok iyi bir oyuncu Süleyman Dilbirliği ile tanıştıktan sonra onu kendi süzgecinden geçirerek yansıttı. Çok iyi bir performans gerçekleştirdi. Çocuk oyuncu ile mükemmel bir iletişim yakaladı.

Film kaç dilde alt yazı ile gösterildi?
Çok dilli bir filmimiz var. Filmde Korece, Türkçe ve İngilizce var. Ağırlıklı olarak Türkçe olsa da Koreli oyuncular Korece Amerikalı oyuncular İngilizce konuşuyor. Kore konuşmalarında Türkçe ve İngilizce alt yazılar var. Kore kopyası için Korece ve yurt dışı kopyaları için İngilizce alt yazılar hazırlandı.

Röportaj: Şebnem Kırcı

Çok Okunanlar

404 Not Found

Not Found

The requested URL /panelr00t/dosyalar/linkler/kultursanat.com.tr.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Türkiye'nin en zengin içerikli Kültür Sanat portalı.

Tüm haberlerimizi Cinemaximum Sinemalarında ücretsiz dağıtılan dergimiz ile de takip edebilirsiniz.

Copyright © 2016 Kültür Sanat. Türkiye'nin en eğlenceli Kültür Sanat dergisi.

YUKARI